گروه تئاتر قاب خالی

تئاتر یک ضرورت است چیزی شبیه نان که ضرورت زندگی است

تئاتر یک ضرورت است چیزی شبیه نان که ضرورت زندگی است

گروه تئاتر قاب خالی

این جا پاتوق مجازی گروه تئاتر "قاب خالی" است.

همدان_تویسرکان

سرپرست گروه سجاد طهماسبی

ایمیل ghabekhali_86@yahoo.com

اینستاگرام ghabekhali

آخرین نظرات

ملایر- ایرنا - نویسنده، مدرس و پژوهشگر تئاتر ایران گفت: تئاتر باید به حقیقت، ارزش های انسانی، آرمان ها و حقانیت توجه داشته باشد و تاکنون تمام تلاش هنرمندان در تئاتر نیز برای رسیدن به ارزش های انسانی بوده است.

به گزارش ایرنا اردشیر صالح پور روز پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و هشتیمن جشنواره تئاتر استان همدان در شهرستان ملایر افزود: تماشاگران مهمترین سرمایه و ولی نعمتان تئاتر هستند که تمام کوشش ما بر این است که در تئاتر فرآیند هستی ساز انسانی را رعایت کنیم.

وی اظهار کرد . . . : تماشاگری را که با میل خود به صحنه می آید و در برابر اعمال نمایشی ما می ایستد و با ما همدلی و همزبانی می کند نباید آسان از دست بدهیم، بلکه باید بکوشیم با هنر زیباشناسانه خودمان این لحظه ها را جاودانه و طلایی کنیم.

صالح پور خاموش کردن چراغ های سالن و کشیدن پرده نمایش در زمان شروع تئاتر را تمثیلی از آفرینش و خلقت دانست و افزود: زمانیکه پرده باز و چراغها روشن می شود، ما به یک جهان شگفت، حقیقت بین، منتقد و جهان زیباشناسانه و آرمانی مواجه می شویم که نام آن تئاتر است.

وی بیان کرد: آن زمان که حقیقت آفرینش و خلاقیت خود را پیش چشم تماشاگران به منصه ظهور رساندیم، دوباره پرده و چراغها روشن می شود و این رفت و آمد یک آفرینش، خلقت و یک خلاقیت است که نشان می دهد ما در تئاتر با یک آفرینش و خلاقیت مواجه هستیم.

داور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان ادامه داد: تئاتر گره خوردگی و فرآیند زیباشناسانه ای میان عاطفه و تعقل است که به زبانی انسانی بر صحنه روا می شود.

صالح پور با بیان اینکه همه هنرها برای خود یک زبانی دارند افزود: زبان تئاتر انسان است و ما با انسان در صحنه سخن می گوییم و به همین دلیل است که تئاتر را انسانی ترین هنرها لقب داده اند.

وی خطاب به هنرمندان تئاتر تاکید کرد: با توجه به اینکه هنگام ورود به سالن تئاتر، یک فرصت طلایی را در اختیار هنرمند قرار می دهیم تا با انسان حرف بزنیم، باید انسانی ترین حرفها را بزنیم و این باید همان مصداق چراغ و آیینه باشد.

صالح پور همچنین بیان کرد: هیات داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان بر خلاف رسم معمول بیانیه ای جز حرف های صمیمانه و دوستانه ای نداشت و بیشتر تلاش کردیم به درد دل ها و همدلی ها توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آرا هیات داوران نسبی و در قیاس با کارهای شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفت گفت: ضمن اینکه ما به یکسری اصول، موازین، مفاد و منویات آشنایی و اعتقاد داریم و معیار و ملاک ما هم بر این اساس است.

این نویسنده و پژوهشگر تئاتر ایران اضافه کرد: البته در نظر هیات داوران قدری سلیقه ها نیز بر این اصول بی تاثیر نیست و اگر هیات داوران عوض شود، شاید آنها کار دیگری را انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا صالح پور اظهار کرد: ما همه کارهای ارائه شده در این جشنواره را ستایش می کنیم و از هنرمندان این استان بسیار آموختیم و آرای ما نیز خالی از کاستی نیست.

وی یادآور شد: معتقد هستیم که همه هنرمندان جشنواره تئاتر استان همدان برنده هستند، چراکه توانستند در بهترین فرصت با بهترین تماشاگر ارتباط برقرار کنند و این موهبت ارزانی تئاتر ایران است و تئاتر هم در همین همدلی است.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان که از 22 تا 25 شهریور ماه امسال به میزبانی شهرستان ملایر برگزار شد و روز پنجشنبه به کار خود پایان داد.

اردشیر صالح پور، علیرضا استادی و مهران احمدی از داوران حاضر در این جشنواره بودند.

شهرستان ملایر دارای 10 گروه نمایشی است و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

2087/7528*خبرنگار- معصومه موسوی *دبیر- زهرا پیرنیا


منبع ایرنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی