گروه تئاتر قاب خالی

تئاتر یک ضرورت است چیزی شبیه نان که ضرورت زندگی است

تئاتر یک ضرورت است چیزی شبیه نان که ضرورت زندگی است

گروه تئاتر قاب خالی

این جا پاتوق مجازی گروه تئاتر "قاب خالی" است.

همدان_تویسرکان

سرپرست گروه سجاد طهماسبی

ایمیل ghabekhali_86@yahoo.com

اینستاگرام ghabekhali

آخرین نظرات

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

ملایر- ایرنا - نویسنده، مدرس و پژوهشگر تئاتر ایران گفت: تئاتر باید به حقیقت، ارزش های انسانی، آرمان ها و حقانیت توجه داشته باشد و تاکنون تمام تلاش هنرمندان در تئاتر نیز برای رسیدن به ارزش های انسانی بوده است.

به گزارش ایرنا اردشیر صالح پور روز پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و هشتیمن جشنواره تئاتر استان همدان در شهرستان ملایر افزود: تماشاگران مهمترین سرمایه و ولی نعمتان تئاتر هستند که تمام کوشش ما بر این است که در تئاتر فرآیند هستی ساز انسانی را رعایت کنیم.

وی اظهار کرد . . . 

آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان صبح امروز با معرفی برترین ها در ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان بر اساس اعلام هیئت‌داوران متشکل از آقایان دکتر اردشیر صالحپور، مهران احمدی و علیرضا استادی، برترین‌های این جشنواره به شرح زیر اعلام شد . . . : (در ادامه مطلب)

نمایش مجلس مچاله خوانی جدیدترین اثر گروه تئاتر قاب خالی در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان خوش درخشید. صبح پنچشنبه 26 شهریور 95 اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان در شهرستان ملایر برگزار شد و تندیس های فیروزه ای در دستان برگزیدگان قرار گرفت.

جوایزی که گروه تئاتر قاب خالی به دست آورد؛


رتبه اول نمایشنامه نویسی به سجاد طهماسبی برای نمایش مجلس مچاله خوانی

ربته دوم کارگردانی به سجاد طهماسبی برای نمایش مجلس مچاله خوانی

رتبه دوم بازیگری زن به مینا مقامی زاده برای نمایش مجلس مچاله خوانی

رتبه اول موسیقی به حسین درویشی و فرزاد ظاهری برای نمایش مجلس مچاله خوانی

رتبه سوم بازیگری مرد به وحید قلخانباز برای نمایش حرکت سیال جنون

و معرفی نمایش مجلس مچاله خوانی به عنوان نمایش برتر به جشنواره بین المللی تئاترفجر

 


تبریک به همه ی اهالی قاب خالی! دمتون گرم 


و یه پیام تبریک باحال

 

سرانجام پس از 10 سال طلسم شکست و گروه تئاتر قاب خالی توانست با نمایش "مجلس مُچاله خوانی" به عنوان رتبه اول آثار برگزیده بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان به جشنواره تئاتر فجر معرفی شود.

این موفقیت دلچسب را به اعضای این گروه و جامعه هنری شهرستان تویسرکان تبریک می گوییم.    

 

از طرف "شورای نمایش و هیئت نظارت بر نمایش شهرستان تویسرکان"

در سومین روز 28مین جشنواره تئاتر استان همدان کارگاه آموزشی تئاتر با حضور داوران جشنواره آقایان دکتر اردشیر صالحپور، علیرضا استادی و مهران احمدی در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر ساعت 10 صبح برگزار شد. و در ادامه دو اجرای پایانی جشنواره ساعات 16 و 18 به روی صحنه رفتند. 

تصاویر خبرنامه روز سوم جشنواره 28م (در ادامه مطلب)

مینا مقامی زاده نقش اول نمایش مجلس مچاله خوانی به کارگردانی سجاد طهماسبی بود که هم به عنوان بازیگر و هم راوی داستان بیشترین سهم را در نمایش بر عهده داشت.



مقامی که 15 سال است در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر فعالیت می کند درخصوص نقش خود گفت: این نقش برگرفته از کتاب نامه به "کودکی که هرگز زاده نشد" اثر اوریانا فالاچی است.

وی با اشاره به اینکه ابتدا تصمیم بر این بود که نقش راوی را داشته باشم اما نقش تغییر کرد افزود: بعد از صحبت با کارگردان تصمیم نهایی بر این شد که نقش همان زنی که این اتفاق برایش افتاده است را نیز در بیمارستان بازی کنم.

مقامی با بیان اینکه توقع بیشتری از بازی خودش داشته است گفت: تمام تلاشم را برای گرفتن حس نقش انجام دادم اما چون نقش از حالت مونولوگ خارج شد و در فضای نقالی قرار گرفت و از فضای پلاتو به سن تغییر یافت کمی اذیت شدم که خوشبختانه با بازی سایر بازیگران، انرژی خوبی گرفتم و کمک زیادی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، عصر روز گذشته پنجمین نمایش 28 مین جشنواره تئاتر استانی همدان به نام مجلس مچاله خوانی به کارگردانی و نویسندگی سجاد طهماسبی در سالن مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با استقبال خوب تماشاگران به روی صحنه رفت.



طهماسبی پس از اجرا درخصوص متن و اجرا  گفت: نمایش نامه اقتباس از رمانی به نام "نامه کودکی که هرگز زاده نشد" اثر اوریانا فالاچی است.

وی افزود . . . 

نمایش مجلس مچاله خوانی در روز دوم جشنواره 28م یعنی سه شنبه 23م شهریور 95 در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر ساعت 18 به روی صحنه رفت. نویسنده و کارگردان این اثر سجاد طهماسبی ست. 

تصاویر خبرنامه روز دوم جشنواره 28م (در ادامه مطلب)

نمایش حرکت سیال جنون یکی از دو اثر گروه قاب خالی در 28مین جشنواره تئاتر استان همدان روز دوشنبه 22 شهریور 95 ساعت 18 در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر به روی صحنه رفت. طراح این نمایش سجاد طهماسبی است و کاگردانی آن بر عهده وحید قلخانباز بوده است. 

در ادامه سخنان وحید قلخانباز کارگردان نمایش را درباره این اجرا آورده ایم!

وحید قلخانباز کارگردان نمایش حرکت سیال جنون اظهار داشت: بیش از 15 سال کار تئاتر کرده و کار حرفه‌ای را با گروه قاب خالی از سال 86 آغاز کرده‌ام.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های نمایش"حرکت سیال جنون"  بیان کرد: این نمایش یک کار تجربی و کارگاهی بوده که حضور برخی از بازیگران و جمع شدن دورهم در یک کارگاه نمایشی شکل گرفت.

کارگردان نمایش حرکت سیال جنون این نمایش را فاقد داستان خاص عنوان کرد و گفت . . . 

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان صبح دوشنبه 22 شهریور 95 در ملایر آغاز شد. آیین افتتاحیه این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر برگزار شد. هفت نمایش از شهرستان های تویسرکان، ملایر، همدان و کبودراهنگ در این جشنواره حضور دارند که در سه روز از 22م تا 24م شهریور 95 به روی صحنه خواهند رفت. داوران جشنواره هم دکتر اردشیر صالحپور و آقایان علیرضا استادی و مهران احمدی هستند. 


یکی از برنامه های خوب جشنواره امسال چاپ خبرنامه روزانه است. 


تصاویر و فایل PDF خبرنامه روز اول (در ادامه مطلب)

پوستر نمایش مجلس مچاله خوانی

پوستر نمایش مجلس مچاله خوانی به طراحی آقای وحید نقیئی 

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی همدان حضور دارد. 

این اثر برداشتی از رمان نامه ای به کودکی که هرگز زاده نشد از اوریانا فالاچی است که با استفاده از شیوه های نمایش ایرانی به روی صحنه می رود.